Uuden työntekijän palkkaamisessa huomioitavia tekijöitä: työsopimus, työehtosopimus, työaikalaki, palkkaustapa, luontoisedut (puhelin, lounas, auto, jne). Mitä muuta?
Lakien ja sopimusten vaikutukset palkkaamiseen ja palkkoihin.
Miten palkat lasketaan?
Mitä palkasta vähennetään?
Miten kesälomat ja talvilomat kertyvät ja miten ne annetaan ja maksetaan?
Mitä ovat palkkojen lisäkulut/sosiaalikulut?
Miten ne huomioidaan palkanlaskennassa?
Työntekijän vakuuttaminen lakisääteisesti ja vapaaehtoisesti
Matka- ja muiden kustannusten korvaaminen työntekijälle
Palkkojen ja kirjanpidon liittyminen toisiinsa
Palkkakulujen ja sosiaalikululujen jako kustannuspaikoille kirjanpidossa. Miten ja missä jako tehdään?
Palkkahallinnon raportointivelvollisuudet
Tulorekisterin tuomat yleisimmät muutokset palkanlaskentaan
Verottajan vaatimukset palkanlaskentaan liittyen
Näihin ja muihin palkanlaskentaan liittyviin peruskysymyksiin saat koulutuksessa vastaukset. Koulutus on tarkoitettu aloitteleville palkanlaskijoille, kirjanpitäjille ja sopii hyvin henkilöstöasioiden hoitajille ja henkilöille, jotka tarvitsevat yleiskuvaa palkkahallintoon liittyen.
Koulutuksen jälkeen tunnet palkanlaskennan periaatteet. Koulutuksessa tehdään harjoituksia, jotka auttavat ymmärtämään aihetta käytännönläheisesti.