Miksi organisaatioiden on siirryttävä sähköiseen arkistointiin? Mikä ero
on arkistoinnilla ja säilyttämisellä? Lainsäädännössä on paljon
vaatimuksia, jotka vaihtelevat eri sektoreilla. Sähköinen säilyttäminen
tai arkistointi on sekä tekninen että liuta prosessikysymyksiä. Mitkä
ovat vaatimukset kohti sähköistä arkistointia?
Koulutuksessa
saadaan vastauksia ajankohtaisiin kysymyksiin. Löytyykö tärkeä tieto
arkistoistasi helposti? Kauanko tärkeitä ja lakisääteisesti
säilytettäviä dokumentteja tarvitsee usein säilyttää. Miksi ja milloin
sähköinen arkistointi on organisaatioissa tai yrityksessä pakollista?
Arkistointi
on osa laaja-alaista tiedonhallintaa osaamista. Organisaatiossa on
tiedettävä, kuka on tiedon tuottanut ja mihin tarkoitukseen.
Asiakirjahallinnossa työtä tekevän, arkistoinnin osavastuullisen tai
muun asiakirjahallinnon ammattilaisen tehtäviin kuuluu selvittää joukko
asioita. Millä tavoin asiakirjallista tietoa rekisteröidään, säilytetään
(arkistoidaan), kuvaillaan ja luetteloidaan. Mitä prosesseja sähköinen
arkistointi muuttaa? Tule oppimaan mitä sähköinen arkistointi
tarkoittaa ja mitä pitäisi tietää!
Koulutus sopii kaikille
organisaatioille. Olet vastuussa johtoryhmän jäsenenä tai osallistut eri
prosesseissa asiakirjahallintoon esim esimiehenä tai asiantuntijana.
Koulutus soveltuu erityisesti arkistovastuullisille, asiakirjahallinnon,
henkilötiedon, rekisterien ja tietovarantojen parissa toimiville.